Idea, Copywriting
Cílem této reklamní kampaně bylo upozornit na problematiku dětí bez rodičů a pomocí DMS získat dostatek finančních prostředků pro pomoc nejmenším dětem umístěným v kojeneckých ústavech.
Hledala jsem způsob, jak veřejnost kreativně informovat o dané problematice bez citového vydírání. Zároveň jsem chtěla aby bylo sdělení jasné a snadno pochopitelné pro každého. A myslím, že se to povedlo. Po dlouhém zkoumání, přemýšlení, dívání se na zadání s různých možných i nemožných úhlů, mě napadlo spojit vzkaz v láhvi (jako symbol pomoci) s dětskou láhví. Co jiného můžou kojenci v ústavu dělat, než vyhodit láhev z postýlky. Je na nás jestli na jejich volání o pomoc zareagujeme nebo jej budeme ignorovat.
Podívejte se také na tiskovou inzerci a direct mail kampaně.
Pár perliček:
TV reklama byla oceněná řadou mezinárodních cen, mezi které patří např. zlato a certifikát za Outstanding Creativity v Mobium Awards (Los Angeles, USA) nebo zlato ve Screenvison Awards (Cannes Lions).
Režisér Jakub Kohák se ujal režie právě kvůli nápadu. Jak sám řekl: „Opravdu se mi nápad moc líbil. To, že trosečníci posílají v láhvích vzkazy o pomoc, to známe. A aplikovat tento postup u kojenců, to je skvělé, jednoduché a silné.“
Zpěvačka Emiliany Torriny, přítelkyně režiséra Pana prstenů, po zhlédnutí natočeného TV spotu zdarma poskytla práva na užití své písně Today Has Been Ok.
Řada záběrů je natočena přímo v kojeneckém ústavu v Praze v Krči, kde se mimochodem natáčel i film Učitel tance.
Klient: Nadace Terezy Maxové
Reklamní agentura: McCann Erickson Praha
Copywriter, ACD: Lucia Eggenhoffer
Produkce: Roxana Pfeffermannová
Režisér: Jakub Kohák
Střih: Filip Malásek
Hudba: Emiliana Torrini